Nej, du kan enbart ha en aktiv kredit åt gången. Men om du inte uppnått din maximala kreditgräns har du möjlighet att ansöka om att utöka krediten när som helst under kreditperioden. Tänk bara på att förfallodatumet alltid är det samma som den ursprungliga krediten.
Vi kommer inte kunna bevilja dig en kredit om du inte uppfyller våra krav. De vanligaste anledningarna till avslag är:
Vi jobbar alltid så fort vi kan på att behandla ansökningar om lån. På så sätt kan du räkna med att vi ger dig ett besked inom 7-10 dagar eller direkt mot en avgift. Om du däremot valt att identifiera dig via telefon kommer kundtjänst att kontakta dig under våra öppettider.
Ja, så länge du uppfyller alla våra krav så kan du ansöka om en kredit.
Utbetalning kommer att ske inom 7-10 dagar. Det finns en möjlighet att ändra utbetalningsdatum (i 98% av fallen kommer pengarna överföras inom 10 minuter) efter undertecknande av ändring av avtalet mot en extra avgift enligt prislistan.
Så fort vi registrerat din betalning och du fått bekräftelse på det, kan du ansöka om ett ny kredit. Kreditgränsen kan eventuellt höjas sju dagar efter mottagen återbetalning. För mer information om hur mycket du kommer kunna ansöka om, vänligen logga in på din profil på www.vivus.se.
Första gången du ansöker kan du ansöka om upp till 5,000 kr. Din kreditgräns kan komma att ändras baserat på olika variabler, som tex. inkomst och betalningshistorik bland annat, läs mer här.
För att få en kredit hos VIVUS.SE behövs inga specifika dokument, bara svenskt mobilnummer och bankkonto. Vid ansökan kan dock kompletterande uppgifter krävas.